Wist u ??


dokter2

In deze tijd hoor je steeds vaker mensen met ziekte klachten zoals: Chronische vermoeidheid, slapeloosheid, versnelde hartslag, hersentumoren, kanker, honger of dorst, gewrichtspijnen, impotentie, frigiditeit, oorsuizingen, spierkrampen, beven, depressies, fobieën, misselijkheid, geheugenverlies, allergische reacties, astmatische aandoeningen, menstruatieproblemen, oedeem, ademhalingsmoeilijkheden, kaalheid, concentratie problemen, gezichtsverlies, fibromyalgie, artritis, alzheimer, MS, Parkinson, epilepsie enz.

Graag wil ik produkten eens serieus onder de loep nemen:


De grote veroorzakers zoals:


* Hoe (on) gezond magarine is?

( 27 ingrediënten o.a. plastic van margarine worden ook gebruikt bij het produceren van verf )? Lees meer.

* Hoe (on) gezond deze giftige lightprodukten zijn?

( Deze juist "DIKMAKER" óók meer dan 90 mysterieuze ziekteverschijnselen veroorzaakt)? Lees meer.

* Wat de e-nummers zijn in onze dagelijkse voedingsmiddelen?

( Kanker opwekkende stoffen met vreemde bijwerkingen die onbekende klachten veroorzaken) ? Lees meer.



Margarine

boter3

Hoe gezond is Magarine en Halvarine?

Nederlanders eten, in vergelijking met andere nationaliteiten, heel erg veel brood. Het ontbijt en de lunch bestaan bij de meeste mensen uitsluitend uit brood en bij het avondeten kan ook nog brood worden geserveerd. Brood wordt zelden zonder beleg gegeten. Er wordt zelfs aangeraden om elke boterham in te smeren met boter of margarine. Maar is dit wel gezond? Wat is het verschil tussen boter en margarine? En wat is eigenlijk gezonder?


Verschil tussen boter en margarine

Het grootste verschil tussen boter en margarine is dat boter wordt gemaakt van melk en margarine van oliën en vetten. In de meeste gevallen is margarine plantaardig maar er kunnen ook dierlijke vetten zijn gebruikt. Op de verpakking staat aangegeven van welke oliën en vetten de margarine is gemaakt. Boter moet wettelijk gezien voor minstens 82% bestaan uit melkvet.


Voedingswaarde

Boter en margarine bevatten ongeveer even veel calorieën. Wel bevat boter meer verzadigd vet waardoor de meeste mensen denken dat margarine gezonder is. Boter bevat 8 gram verzadigd vet terwijl margarine 5 gram verzadigd vet bevat. Margarine bevat echter veel meer transvetten, welke veel schadelijker zijn voor de gezondheid. Ook boter bevat 2 tot 5 procent transvetten.

Minder transvetten en nu gezonder?

Tegenwoordig is er echter ook margarine te verkrijgen met minder transvetten. Maar dat wil niet zeggen dat deze margarine daardoor gezonder is. Boter wordt van oudsher gemaakt van volle melk maar ook boter van halfvolle melk is te verkrijgen. De minder vette variant van margarine noemt men halvarine. Halvarine bevat ongeveer de helft minder vet dan margarine. Margarine bevat overigens ook minder calorieën dan boter. Margarine bevat per 100 gram zo'n 630 calorieën terwijl boter ongeveer 100 calorieën meer bevat.


Verschil roomboter en boter

Er is geen verschil tussen roomboter en boter. Boter wordt namelijk altijd gemaakt van room. Veel mensen denken echter nog steeds dat er een verschil is tussen roomboter en boter. Fabricanten spelen hier goed op in door bijvoorbeerd roomboter voor een hogere prijs te verkopen dan boter.


Wat is gezonder?

Boter is gezonder dan margarine of halvarine omdat deze geen chemische processen doormaakt om het product te verkrijgen. Dit in tegenstelling tot margarine waaraan veel conserveringsmiddelen zijn toegevoegd. Bovendien bevat boter al van nature vitamines en zorgt het consumeren van boter ervoor dat andere voedingsstoffen beter door het lichaam kunnen worden opgenomen. Aan margarine worden wel vitamines toegevoegd, samen met onder andere e491, e200, e330 en e160a. Niet echt een natuurproduct dus.


Het voordeel van echte boter.

Bijkomend voordeel is ook dat de meeste mensen roomboter veel lekkerder vinden dan margarine. Noem het maar een aangeboren instinct. Een onderzoek onder vrouwen heeft aangetoond dat door het eten van margarine de kans op hartziekten met 53 procent steeg in vergelijking met het eten van een zelfde hoeveelheid boter.

Een nog beter alternatief is overigens kokosolie.


Is margarine net plastic?

Margarine werd vroeger kunstboter genoemd en bestaat pas sinds 1869. Margarine werd van oorsprong gebruikt voor het vetmesten van kalkoenen. Toen bleek dat de kalkoenen massaal overleden hebben de fabrikanten naar een ander doel voor margarine gezocht. Met wat extra toevoegingen is het vervolgens verkocht aan de mens.


27 ingrediënten van margarine worden ook gebruikt bij het produceren van verf.

Dat zegt op zichzelf niet zoveel. Margarine verschilt slechts met 1 molecuul van plastic. Ook dat zal de meeste mensen niet shockeren, maar neem nu eens zelf de proef op de som. Koop een pakje boter en een pakje margarine en laat deze vervolgens enkele weken staan. Je zal zien dat de roomboter beschimmeld raakt terwijl de margarine dezelfde kleur en geur behoud zonder dat er ook maar een vliegje op af komt. Dit is voor elk weldenkend mens genoeg bewijs dat margarine absoluut niet gezond is voor het menselijk lichaam.

Kies dus liever voor "Echte boter".

Tenslotte horen chemische stoffen niet in ons lichaam thuis.

Naar boven



Wat zijn de zogenaamde slankmakende light-produkten? Werkt het juist niet averechts?

Lightproducten zitten vol met het gif Aspartaam

aspartaam

U wilt afvallen en u kiest dan ook automatisch voor Light producten want dat is het beste toch? Is dat wel zo en weet u dat wel zeker? NEE dat is niet zo. In veel producten en zeker in Light producten zit Aspartaam en dit middel is de vervanger van suiker en kan meer dan 90 ziekteverschijnselen veroorzaken. Ernstige ziektes wel te vertellen zoals Kanker en MS, suikerziekte en nog veel meer. Aspartaam zit in heel veel artikelen zoals: koekjes, snoepjes, babyvoeding, frisdranken en meer...

Light producten zijn een gevaar voor de gezondheid en zorgen er ook nog voor dat u nog méér eten en drinken. Dé manier van afvallen is door gezond te eten en minder te eten. Bent u het er niet mee eens? Lees dan eerst eens wat light producten met uw gezondheid kunnen doen.

Maar light is toch minder suiker?

Light producten zijn helemaal niet wat ze lijken te zijn. Je denkt er goed aan te doen door ze te gebruiken omdat er 30% minder suiker in zit of 30% minder vet, maar wat er voor in de plaats is gekomen in is velen malen ongezonder dan u in de gaten heeft. Maar dat wordt er natuurlijk niet bij vermeld want dat zou het allemaal niet meer zo lekker verkopen. En dat is het enige doel dat de voedingsmiddelenindustrie voor ogen heeft.

Het belang.

Niet uw gezondheid, niet uw slanke lijn, nee "verkoopcijfers"! Dat is het enige dat telt. Bovendien zorgen lightproducten dat u juist méér trek zult krijgen en meer dorst zult krijgen dus zal er van afvallen niet echt wat komen. Light producten zijn dus zeer ongezond en dit word veroorzaakt door een ingredient die in de plaats van suiker wordt gebruikt. En dit ingrediënt heet: "Aspartaam". Al eens van gehoord? Ik hoop het want in dat geval weet u al wat ik u wil gaan vertellen.

Wat is Aspartaam?

Aspartaam is een vervanger voor suiker. Het is in 1965 per ongeluk ontdekt bij het bedrijf "Searle". Een chemicus was een geneesmiddel aan het testen tegen maagzweren en ontdekte toen "per ongeluk" het middel dat later Aspartaam genoemd werd. Het leek een doorbraak en dat is het ook geweest, want de voedsel industrie heeft zich er geheel op gestort. Aspartaam is 200x zoeter dan suiker en werd in eerste instantie goedgekeurd om in droge middelen te gebruiken.

Later in 1981 mocht het in alle voedingsmiddelen gebruikt worden. Het leek dé oplossing. Geen suiker meer in producten en dus veel beter voor diegenen die willen vermageren of gezonder willen eten. Verdere onderzoeken werden eigenlijk niet gedaan en als ze al werden gedaan werden ze onder tafel geschoven want al die "light" producten werden enorm goed verkocht en dat wilde men natuurlijk niet kwijtraken.

Afvallen.

Afvallen is iets dat veel mensen graag willen. Het is moeilijk en als daar een middel uitkomt dat bij het afvallen kan helpen dan wordt dat heel snel in de armen gesloten en zo ging het ook met de light producten en nog steeds komen er light producten bij. Toch kwamen er ook signalen van het slechte effect van Aspartaam, en die discussie is vandaag de dag nog steeds niet ten einde.

Onderzoeken.

Er zijn vele onderzoeken geweest die aanwijzingen geven dat Aspartaam een gevaar voor de volksgezondheid is, maar evenzoveel onderzoeken zijn er geweest die beweren dat het echt geen kwaad kan. Daarbij komt dan ook nog eens dat Aspartaam je aanzet tot eten en als je light dranken drinkt, dan krijg je meer dorst. Dus wie er nu het meeste gebaat met light producten, want niemand word er slanker van, dat is zeker. We worden dus voor de gek gehouden. Ons zwakke punt: een te zwaar lichaamsgewicht wordt gebruikt om ons langzaam maar zeker ziek te maken.

Waarom is aspartaam zo slecht?

We worden er niet onmiddellijk ziek van want sommige mensen lijken er eerst geen last van te hebben en kunnen het jarenlang gebruiken zonder daar ook maar iets van te merken. Maar dan kunnen ze last krijgen van vage klachten, chronische ziekten en die worden niet vaak teruggeleid naar het gebruik van aspartaam. Hoewel dit wel de oorzaak is.

Meer dan 90 ziekteverschijnselen

Chronische vermoeidheid, slapeloosheid, versnelde hartslag, hersentumoren, honger of dorst, gewrichtspijnen, impotentie, frigiditeit, oorsuizingen, spierkrampen, beven, depressies, fobieën, misselijkheid, geheugenverlies, allergische reacties, astmatische aandoeningen, menstruatieproblemen, oedeem, ademhalingsmoeilijkheden, kaalheid, concentratie problemen, gezichtsverlies, fibromyalgie, artritis, alzheimer, MS, Parkinson, epilepsie en ik kan nog wel doorgaan maar het is wel genoeg vind je niet?

Waar zit Aspartaam in?

En als je dan weet dat het in meer dan 6000 artikelen zit, die wij dagelijks aanschaffen in de supermarkt dan moet je toch wel even slikken of niet soms? Natuurlijk ligt het eraan hoeveel en hoe vaak je producten gebruikt waar Aspartaam inzit en ook hoe lang, maar je merkt het eigenlijk niet totdat je ziek word en zelfs dan heeft vaak niemand in de gaten dat het door de voeding die je eet veroorzaakt wordt.

Op www.aspartaam.nl kun je er van alles over lezen als je geïnteresseerd bent. Ik weet wel dat mijn kijk op alle pakjes en potjes die in de supermarkt staan compleet is verandert. Ik denk nu beter na eer ik iets koop waarop staat dat het zo goed voor me is. Tegenwoordig koop ik niet meer zomaar iets en zeker niet als er light opstaat of suikervrij, want suikervrij wil vaak zeggen "met aspartaam" of E-951. Ook de zouthoudende middelen Nutrasweet en Canderel bevatten Aspartaam.

Gelukkig laat niet iedereen zich voor de gek houden en doet men er ook alles aan om iedereen te laten weten dat er velen producten zijn die de gezondheid schaden. Op laatstgenoemde site staat ook vermeld in welke medicijnen het allemaal zit en ook in welke producten en dus: fabrikanten. Want ja, Aspartaam zit zelfs in medicijnen, maar ook in babyvoeding en snoep en koekjes. Er kan gewoon niet genoeg over verteld worden aan iedereen hoe gevaarlijk en slecht deze sluipende moordenaar is.

Dus nu kan ik niets meer eten. Dat kan toch niet?

Ja, zo lijkt het wel he? Er zal niet anders opzitten dan bewuster je voedsel en dranken te kiezen. De verpakkingen bevatten beschrijvingen van de ingrediënten en wanneer je twijfelt of iets wel goed is voor je, ga dan kijken of er zich in het product Aspartaam bevind of E-951 bevind. Zit het erin? Kies dan alsjeblieft iets anders of beter nog: koop het vers en maak het zelf klaar zodat je weet wat er in je eten zit.

Informeer jezelf

Ga ook eens een kijkje nemen op de volgende pagina's: fonteine.com en smaakversterkers Ik weet zeker dat je geen light product meer in je kast hebt staan als het tot je is doorgedrongen hoe gevaarlijk aspartaam is voor je gezondheid. En vooral ook voor de gezondheid van je kinderen.

Wacht, ik geef u een voorbeeld: Ons schoonzusje was hier vorige week en legde een pakje kauwgom op tafel. Op de wikkel lazen we de wervende woorden Nu met Xilitol! Xilitol als aanbeveling, het moet niet gekker worden. Dat kan toch alleen maar in een land waar de consument dom gehouden wordt! De volgende stoffen zaten in de kauwgom:
Sorbitol:
Glansmiddel en zoetstof dat bloedsomloopstagnerend is. Bovendien slecht voor de huid.
Aspartaam:
Hieronder treft u de bijwerkingen die van het gif Aspartaam, van de meest voorkomende tot de wat zeldzamere. We hebben hier helaas niet voldoende plaats om overige effecten te vermelden, zoals het feit dat dit gif het immuunsysteem aantast en productie van DNA stoort. Maar met de volgende verwijzingen komt u alvast een heel stuk verder.

Invloed op je gezondheid en bijwerkingen.

Bekende bijwerkingen: hoofdpijn, darmaandoeningen, diarree, buikpijn, slapeloosheid, gewichtstoename, hyperactiviteit, concentratiegebrek, slechter zien, gehoorstoornissen, verhoogde gevoeligheid voor lawaai, pijnlijke gewrichten, krampen, chronische vermoeidheid, wallen, huidreacties en verschillende onverklaarbare soorten jeuk, haaruitval, verkoudheden, tandaandoeningen, terugtrekken van het tandvlees.

Maar ook: constant gevoel van kou hebben, neusbloedingen, aantasting van het intellect, geheugenverlies, depressie, humeurigheid zonder duidelijke aanleiding, paniekreacties, paranoia, obsessies, pleinvrees, agressiviteit, aanvallen van hyperseksualiteit, dementie, stuipen en soms epilepsie, schildklieraandoening, onvruchtbaarheid, impotentie, miskramen, aangeboren misvormingen, mentale achterstand, afname van het aantal bloedlichaampjes, verzwakking van het immuunsysteem (verhoogde gevoeligheid voor infecties).

Ziekten veroorzaken of zelfs verergeren.

Verder kan deze zoetstof suikerziekte, de ziekte van Parkinson, Alzheimer, Multiple Sclerose, bindweefselbeschadiging, hartstilstand, hersentumor (en overige tumoren), adergezwellen en huidtubercolose veroorzaken of verergeren.

Daarnaast kan aspartaam een vergiftiging van zware metalen veroorzaken. Dit additief behoort tot de familie van de excitotoxinen, dat wil zeggen dat het de trieste mogelijkheid heeft om de neuronen in de hersenen te stimuleren waardoor ze beetje bij beetje afbreken en dus het zenuwstelsel vernietigen en vervolgens andere organen aantasten. Miljoenen mensen die 'slachtoffer' zijn van aspartaam, laten zich jarenlang behandelen voor ziektes, al dan niet ernstig, zonder te beseffen dat de consumptie van aspartaam-bevattende producten de oorzaak is van die ziektes.

Plotselingen hartstilstand?
Voetballers die dood neervallen tijdens de wedstrijd. Komt dat bekend voor?

Acesulfaam

Synthetische, zoete smaakversterker die 200 keer zoeter is dan suiker. Dit additief wordt erg vaak gebruikt in kauwgom, frisdranken, snoepjes, industriële banketbakkers- producten, desserts, sommige melkdranken en zoveel andere producten dat het onmogelijk is om ze allemaal te vermelden. Het wordt sinds 1988 door de FDA (Food and Drug Administration) toegestaan hoewel het niet grondig onderzocht is. Dit additief heeft een bittere nasmaak, waardoor het vaak in combinatie met aspartaam wordt gebruikt. Een van de boeken meldt: In vergelijking met aspartaam en saccharine, die geen van tweeën onberispelijk zijn, is acesulfaam zelfs de ongunstigste van de drie.

Tot slot: Afvallen?

Er is maar één manier om af te vallen en dat is door minder te eten en meer te bewegen. Het lijkt een reclame riedeltje en dat is het ook natuurlijk, maar het is ook gewoon de waarheid. En dat weet je waarschijnlijk zelf maar al te goed. Laat alles wat verpakt is of ingeblikt staan en bereid je eten vers, zodat je ook weet wat er inzit. Stop met het kopen van kant-en-klaar producten, soepen, sausen en meer. Ga gezellig naar de markt en koop daar je groenten vers of liever nog: bij de biologische winkel, al is dit laatste weer niet voor iedereen weggelegd omdat de prijzen een flink stuk hoger liggen.
Maar bovenal: Wéét wat je eet.

Het is aan u wat u er mee doet. Een gewoon eet en beweegpatroon voorkomt aankomen. Hoe meer we light, energiedrankjes of dieëten we gebruiken des te harder het lichaam om ongezonde tussendoortjes vraagt. En dat zijn juist de dikmakers. Eet je gewoon, dan is het lichaam sneller en langer verzadigd. Doe de proef op de som.

Dan over de suikers:

Suiker is geen dikmaker, maar die trekt je energie uit je lichaam. Vergelijk suiker met olie op het vuur gooien. Je hebt voor even energie en daarna is het weg. Hierdoor put je je lichaam uit waardoor snel je energie verliest. Als je energie verliest dan kom je niet aan, maar val je juist af. Suiker is niet altijd gezond. De suikervervangers zeker niet!

Een natuurlijk produkt "Stevijan" kan suiker vervangen op een gezonde manier. Het is net zo zoet en het onderscheidt zich niet van echte suiker.

Klik hier: Naar boven.

Klik hier: Naar begin onderwerp lightprodukten.



home Home